جمهوری اسلامی با پخش اعترافات تلویزیونی احمدرضا جلالی مدعی شد که او جاسوس اسرائیل است

جمهوری اسلامی با پخش اعترافاتی ضبط شده از احمدرضا جلالی مدعی شد که پزشک و پژوهشگر زندانی که اخیراً به اعدام محکوم شده، در انتقال اطلاعات مربوط به چند محقق هسته‌ای ترور شده ایرانی به اسرائیل نقش داشته است.

در اعترافات تلویزیونی بخش شده از آقای جلالی که توسط وزارت اطلاعات تهیه شده، او که از بهار سال ۹۵ در زندان به سر می‌برد، عنوان می‌کند که در زمان تحصیل در اروپا، توسط فردی برای جذب در سرویس اطلاعات خارجی در ازای دریافت شهروندی یک کشور اروپایی، پیشنهاد شغلی دریافت کرده است.

در این نوار ویدئویی اشاره‌ای به نام این کشور اروپایی نمی‌شود اما تصویری از کارت اقامت سوئد و نیز تصویر آقای جلالی در رم پایتخت ایتالیا نمایش داده می‌شود.

ایران ترور دو پژوهشگر و نیز چند فرد دیگر در برنامه هسته‌ای خود را به اسرائیل منتسب می‌کند و پیشتر مدعی شده بود که عاملان این سوءقصدها با اسرائیل مرتبط بوده‌اند. مجید جمالی فشی در اردیبهشت سال ۹۱ با همین اتهام در ارتباط با ترور مسعود علی‌محمدی اعدام شد.

پخش اعترافات تلویزیونی از روش‌های مرسوم جمهوری اسلامی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی است و بسیاری از نهادها و فعالان حقوق بشری چنین اعترافاتی را فاقد وجاهت می‌دانند.