دونالد ترامپ از تحریم های تازه شورای امنیت علیه کره شمالی استقبال کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، جمعه اول دیماه از دور تازه تحریم ها علیه کره شمالی استقبال کرده و گفته است، اجماع اعضای شورای امنیت نشان می دهد که جهان به دنبال صلح است.

به گزارش رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کره شمالی به اتفاق آرا تحریمهای جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. براساس این تحریم ها، دسترسی کره شمالی به واردات فرآورده های نفتی محدود شده و درآمدهای نیروی کار این کشور در خارج کاهش می یابد.

بر اساس این قطعنامه، ۹۰ درصد واردات فرآورده های نفتی مانند بنزین و گازوئیل به کره شمالی ممنوع می شود و این کشور می تواند حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه فرآورده نفتی وارد کند. همچنین کارگران کره شمالی که در سایر کشورها کار می کنند می بایست ظرف مدت ۲۴ ماه به کشور خود بازگردند.

این قطعنامه که آمریکا پیش نویس آن را تهیه کرده بود، همچنین میزان واردات نفت خام کره شمالی را به چهار میلیون بشکه در سال محدود می کند.

کره شمالی هفتم آذرماه، یک موشک قاره‌پیما را آزمایش کرد که به گفته پیونگ یانگ، می‌تواند سراسر خاک ایالات متحده را هدف قرار دهد و نیز دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.