استاندار تهران خواستار اقدام عاجل برای بازسازی بافت‌های فرسوده زیرساخت‌های شهری شد

محمدحسین مقیمی استاندار تهران با اعلام نامناسب بودن «زیرساخت‌های شهری» در برخی شهرستان‌های استان تهران، از مسئولان خواست برای بازسازی بافت‌های فرسوده این مناطق، «اقدام عاجلی» انجام دهند.

خبرگزاری صداوسیما روز جمعه گزارش داد که استاندار تهران این موضوع را در بازدید از بافت‌های فرسوده شهرستان ملارد در استان تهران بیان کرد. او با اشاره به وجود به توصیف او بافت های غیرایمن در شهرستان زلزله زده ملارد افزود باید مسئولان به سمت بازسازی بافت‌های فرسوده استان تهران حرکت کنند.

آن‌طور که این مقام مسئول اعلام کرد، بنیاد مسکن باید «بر اساس قانون»، هر سال «۱۰ درصد از روستاهای کشور را در مقابله با زلزله ایمن» کند. به گفته او، بنیاد مسکن و شهرسازی «موظف است تسهیلات ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد در اختیار روستائیان» قرار دهد.

استاندار تهران همچنین از در دست اقدام بودن طرح‌هایی برای بازسازی و ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده، بر اساس قانون و اعتباراتی که در این زمینه در بودجه کشور پیش‌بینی شده، خبر داد.

دیدار استاندار تهران از ملارد پس از زمین‌لرزه ۲/۵ درجه ریشتری چهارشنبه شب هفته جاری در استان‌های تهران و البرز صورت می‌گیرد که دو کشته و ۱۱۵ زخمی بر جا گذاشت.این زمین‌لرزه با توجه به این که سال‌هاست متخصصان زمین‌شناسی وقوع زلزله‌ای بزرگ را برای تهران پیش‌بینی می‌کنند، بحث‌های زیادی را درباره آماده نبودن مردم و مسئولان برای مقابله با آن برانگیخته است.