بروز یک توفان استوایی در فیلیپین دست کم ۷۵ کشته بر جای گذاشته است

مقام‌های فیلیپینی روز شنبه دوم دی‌ماه اعلام کردند به دنبال بروز یک توفان استوایی که منجر به بروز سیلاب و رانش زمین در جنوب این کشور شده است، تاکنون دست‌کم ۷۵ نفر کشته شده و ۵۸ تن نیز ناپدید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیشترین تلفات ناشی از این توفان استوایی در ایالت‌های لانوئو دل نورته و لانوئو دل سور و شبه جزیره زامبوانگا بوده است.

فیلیپین سالانه با بیست توفان دست‌وپنجه نرم می‌کند که این کشور را به یکی از کشورهای بسیار آسیب‌پذیر جهان در این زمینه تبدیل کرده است.

توفان استوایی اخیر بادهایی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ایجاد کرد که تا ۹۵ کیلومتر نیز شدت یافت. پیش‌بینی می‌شود که این توفان با گذر از جنوب فیلیپین به طرف دریای چین جنوبی و ویتنام حرکت کند.

هفته گذشته یک توفان استوایی دیگر بیش از ۵۰ کشته و ۳۱ مفقود برجای گذاشت و به ۱۰ هزار خانه در فیلیپین مرکزی خسارت وارد کرد. از جمله مناطقی که تحت تاثیر توفان تمبین قرار گرفته، شهر ساحلی «ماراوی» در لانائو دل سور است که همچنان در حال بازگشت به وضعیت عادی پس از پنج ماه محاصره توسط گروه افراطی حکومت اسلامی (داعش) بود. این محاصره بیش از هزار کشته برجای گذاشت.