رئیس شورای شهر تهران ابراز عقیده کرد که اعتراض های ۸۸ و ۸۹ با به گفته او «بصیرت رهبر» رفع شد

در آستانه سالگرد راهپیمایی هواداران جمهوری اسلامی در روز ۹ دی‌ماه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ابراز عقیده کرد که آنچه او «فتنه» نامید با «بصیرت و راهنمایی‌ رهبر جمهوری اسلامی ایران» سرکوب شد.

محافل حکومتی ایران واژه «فتنه» را برای سلسله اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ به کار می برند که سرانجام در ۸ دی ماه سال ۸۹ با سرکوبی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به پایان رسید.

یک روز بعد در ۹ دی ماه ۸۹ حامیان آیت الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد که در رای‌گیری مناقشه‌برانگیز، پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام شده بود با برگزاری تظاهراتی غلبه خود را بر اعتراض ها اعلام کردند.

محسن هاشمی در جلسه شورای شهر روز یکشنبه، بدون نام بردن از کشوری، آنچه را «کشورهای فتنه‌گر خارجی» نامید مسئول سوق دادن اختلافات به سمتی دانست که به توصیف او انقلاب را زیر سؤال می برد اما به گفته او «فتنه‌ای که ایجاد شده بود با بصیرت کامل رفع شد».

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و حامیان اصولگرای او در آن زمان نیز برای نکوهش چهره های شاخص اعتراض‌های یادشده نظیر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از واژه «خواص بی بصیرت» استفاده می کردند.

گفته های محسن هاشمی پنج روز پیش از هفتمین سالگرد تظاهرات ۹ دی بیان شده است. طیفی از تحول‌طلبان و مخالفان حکومت ایران اعتراض های ۸۸ و ۸۹ را «جنبش سبز» نام داده اند.