رکس تیلرسون: توافق معیوب هسته ای دیگر نقطه محوری سیاست آمریکا در قبال ایران نیست

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت توافقبه گفته وی معیوب هسته ای با ایران، دیگر نقطه محوری سیاست واشینگتن در قبال تهران نیست.

آقای تیلرسون همچنین گفته است دولت ترامپ به همکاری با متحدان خود و کنگره ایالات متحده، ادامه خواهد داد تا به گفته ویبرای معایب بسیاری که در توافق هسته ای وجود دارد گزینه‌هایی پیدا شود.

به نوشته آقای تیلرسون ، آمریکا اکنون با تمامی تهدیدهای ناشی از ایران مقابله می کندو واشینگتن به‌سوی بنای اقداماتی برایتنبیه ایران، به‌خاطر نقض تعهداتش در قبال برنامه موشک‌ های بالیستیک، و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه حرکت می‌کند.

ایران ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته ای گفته است بر سر این توافق مذاکره مجدد نخواهد کرد. تهران همچنین با متهم کردن متقابل آمریکا به اقدامات بی ثبات کننده در خاورمیانه ،بر ادامه برنامه موشکیخود تاکید کرده است .

وزیر خارجه ایالات متحده در یادداشت خود در نیویورک تایمز همچنین به مسایل دیگری از جملهتلاش آمریکا برای احیای اتحاد میان هم‌پیمانان منطقه‌ای واشینگتن در خاورمیانه و نیز مقابلهبا چالش ها از جانب کره شمالی، چین و روسیه، و نیز تروریسم بین المللی تاکید کرده است.