شمار دیگری از فعالان و دانشجویان در ایران بازداشت شدند

بنابر گزارش‌ها از ایران، در دو روز گذشته شمار دیگری از فعالان و دانشجویان بازداشت شده‌اند.

محمد آقازاده، روزنامه‌نگار، با انتشار یادداشتی اعلام کرد مأموران امنیتی صبح پنج‌شنبه فرزندش را بازداشت کرده‌اند. آقای آقازاده در کانال تلگرامی‌اش پسر خود را مترجم و فیلمساز معرفی کرده و تأکید کرده است او از روز جمعه از خانه خارج نشده بود.

همچنین «کمپین حقوق بشر در ایران» از بازداشت شماری از دانشجویان و فعالان دانشجویی، از جمله احسان محمدی، سینا عمران، و همچنین ادامه بازداشت دانشجویان نزدیک به دراویش گنابادی، از جمله کسری نوری، مهدی آزادبخت و فائزه عبدی‌پور خبر داده است.

«مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان» نیز از بازداشت دو خبرنگار در شهر ایلام، یک خبرنگار در کرمانشاه و یک فعال رسانه‌ای دیگر در ارومیه خبر داده و اتهام آنها را «پوشش خبری اعتراضات اخیر» ذکر کرده است.

ادامه بازداشت‌ فعالان مدنی، دانشجویان و خبرنگاران در حالی ست که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز چهارشنبه بازداشت‌شدگان روزهای اخیر را «آموزش‌دیده ضدانقلاب و منافقین» خوانده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی شمار بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر را بیش از یک‌هزار تن اعلام کرده‌اند. اما منابع غیررسمی می‌گویند تعداد بازداشت شدگان بیشتر از میزانی است که به صورت رسمی اعلام شده است.