۵۲ کار‌شناس امنیتی آمریکا خواستار ادامه توافق هسته‌ای با ایران شدند

۵۲ کارشناس امور امنیتی آمریکا که در میان آن‌ها افسران بازنشسته، نمایندگان پیشین کنگره و دیپلمات‌های سابق به چشم می‌خورند در نامه‌ای از رئیس‌جمهور ایالات متحده خواستند که از برجام خارج نشود.

دولت دونالد ترامپ باید تا روز ۲۳ دی تصمیم‌گیری کند که آیا قصد دارد تعلیق تحریم‌ها در چارچوب توافق اتمی با ایران را تمدید کند یا نه. این تمدید هر ۱۲۰ روز یک‌بار انجام می‌شود.

امضاءکنندگان نامه به آقای ترامپ که از سوی «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی» سازماندهی شده است، روز دوشنبه گفته‌اند: «ما از حقوق شهروندان ایرانی برای آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت کرده و استفاده از زور علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم».

آنها افزوده‌اند: «در واکنش به تحولات در ایران، چه در حال حاضر و چه در آینده، ایالات متحده باید مراقب باشد گامی برندارد که باعث زیر سؤال رفتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود».

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در یکسال اخیر از منتقدان اصلی برجام بوده و آن را «بد‌ترین توافق» خوانده است. او در عین حال تأکید کرده در صورتی که در همراهی با کنگره و متحدان آمریکا موفق به اصلاح برجام نشود، از آن خارج خواهد شد.