خبرگزاری رویترز می‌گوید اعضای اتحادیه اروپا از برجام حمایت خواهند کرد

خبرگزاری رویترز می‌گوید به رغم احتمال مخالفت رییس جمهوری آمریکا با توافق هسته ای، اعضای اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در نشست خود در بروکسل، از برجام حمایت خواهند کرد.

در نشستی که به ابتکار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در بروکسل برگزار شود، وزیران خارجه ایران،‌ بریتانیا، فرانسه و آلمان شرکت می کنند.

برپایه این گزارش، علاوه بر حمایت اتحادیه اروپا از ادامه برجام،‌ سه کشور با نفوذ اروپایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشتند، ‌از ایران می‌خواهند که به تعهدات خود پایبند بماند و به بازرسان اجازه دهد همچنان به کار خود ادامه دهند.

به گزارش رویترز، به نقل از یک دیپلمات اروپایی، هدف از این نشست ارسال پیام به واشینگتن است که ایران به تعهدات خود پایبند است و توافق اتمی با ایران بهتر از منزوی کردن تهران است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که برجام را یک توافق بد و شرم آور برای آمریکا خوانده، معتقد است ایران از جمله با رفتار خود در منطقه و حمایت از تروریسم، روح برجام را نقض کرده است. او قرار است روز جمعه با سررسیدن ضرب الاجل ۹۰ روزه، اجرای برجام از سوی ایران را تایید یا رد کند