کمیته پیگیری بازداشت‌های دی۹۶ از ضرب و شتم شدید بازداشت‌شدگان و آثار کبودی بر بدن یکی از کشته‌شدگان خبر داد

کمیته پیگیری بازداشت‌های اخیر در گزارشی اعلام کرده است سینا قنبری که در زندان اوین جان خود را از دست داد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و روی بدن او آثار کبودی دیده شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که سینا قنبری در زندان خودکشی کرده اما کمیته پیگیری بازداشت‌های دی۹۶ می‌گوید نمی‌تواند تایید کند که آیا اساسا خودکشی با کیسه زباله به‌عنوان طناب و آویزان شدن سینا قنبری در آن محل امکانپذیر بوده یا خیر.

این کمیته همچنین از ضرب و شتم شدید تعداد دیگری از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری اخیر خبر داده و گفته است که بین روزهای ۹ تا ۱۲ دی، نزدیک به ۴۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان این اعتراض‌ها در تهران به قرنطینه زندان اوین تحویل داده شده‌اند. بیشتر این بازداشت‌شده‌ها از فحاشی و رفتارهای زننده ماموران در زمان بازداشت خبر داده‌اند.

کمیته پیگیری بازداشت‌های دی۹۶ اعلام کرده مسوولان زندان اوین تعداد زیادی هم قرص متادون در اختیار بازداشت‌شدگان قرار داده‌اند.

روابط عمومی سازمان زندان‌ها پیشتر گفته‌های محمود صادقی نماینده مجلس درباره خوراندن اجباری دارو به بازداشت‌شدگان اخیر را واهی و مصداق نشر اکاذیب نامیده بود.