نمایندگان مجلس قرار است امروز از زندان اوین بازدید ‌کنند

بنابر اعلام قبلی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی قرار است امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه، ده نماینده مجلس از زندان اوین بازدید کنند.

پایگاه خبری جماران روز شنبه اسامی نمایندگان بازدید کننده از زندان را اعلام کرد . پیشتر علی مطهری نایب رییس مجلس خواستار تحقیق درباره مرگ افرادی شده بود که گفته می‌شود در پی اعتراضات مردمی اخیر در ایران بازداشت و برخی از آنها جان خود را از دست داده اند.

پیش از این گزارش‌هایی دربارهٔ مرگ مشکوک تعدادی از بازداشت‌شدگان از جمله سینا قنبری در زندان اوین و وحید حیدری در زندان اراک منتشر شده اما مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که آنان «خودکشی» کرده‌اند.

گزارش‌های دیگری دربارهٔ مرگ شهاب ابطحی‌زاده در اراک، محسن عادلی در دزفول و سارو قهرمانی و کیانوش زندی در سنندج همزمان با اعترضات ضد حکومتی منتشر شد، اما مقامات جمهوری اسلامی ارتباط مرگ آنان با تجمع‌های اعتراضی را رد کرده‌اند.

محمود صادقی از نمایندگان مجلس به نقل از خانواده برخی بازداشت شدگان از خوراندن اجباری برخی قرص ها به بازداشت شدگان خبر داده بود. سازمان زندان ها این اتهام را رد کرده اما آقای صادقی خواستار بازدید از زندادن برای روشن شدن موضوع شده بود.

بنا به گفته آقای صادقی ۳۷۰۰ نفر در اعتراضات دی ماه گذشته بازداشت شدند. آمار کشته شدگان نیز ۲۵ نفر اعلام شد