امانوئل مکرون درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به آنکارا هشدار داد

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، به ترکیه هشدار داد که نباید عملیات نظامی آنکارا علیه کردها در عَفرین، بهانه ای برای تجاوز به سوریه شود.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون، روز چهارشنبه، در گفت و گو با روزنامه فیگارو افزود، ترکیه باید با همپیمانان خود همکاری کند و حمله هایش نیز محدود به مبارزه با تروریسم شود. وی افزود به زودی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، دیدار خواهد کرد.

ارتش ترکیه از روز ۳۰ دی ماه عملیاتی موسوم به "شاخه زیتون" را در عَفرینِ سوریه برای بیرون راندن نیروهای نظامی کُرد "یگان‌های مدافع خلق" از این منطقه، آغاز کرده است. این عملیات، جبهه جدیدی را در جنگ داخلی سوریه گشوده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین به آنکارا یادآوری کرد که اگر مشخص شود این عملیات نظامی به منظور دفاع از مرزهای ترکیه با سوریه نیست و برای تجاوز به خاک این کشور انجام می شود، مشکل جدی محسوب خواهد شد.

آمریکا از نیروهای کُرد سوریه در نبرد علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، حمایت می‌کند. ولی ترکیه گروه «یگان‌های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می‌داند که به گفته آنکارا وابسته به حزب کارگران کردستان، پ‌.کا.کا، است.