جبهه ملی ایران از حسن روحانی برای برگزاری تجمع در تهران در خواست مجوز کرد

جبهه ملی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، خواستار صدور مجوز برای برگزاری یک تجمع عمومی در روز ۱۴ اسفند در تهران شده است.

حسن روحانی و دیگر مسئولان دولتی پس از اعتراض های اخیر، برگزاری "راهپیمایی و اجتماع قانونمند" را حق شهروندان دانسته بودند.

به گزارش وب سایت جبهه ملی ایران، در این نامه با اشاره به سخنان مقام‌های مسئول درباره حق برگزاری راهپیمایی مردمی، آمده است که بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، جبهه ملی ایران تصمیم دارد از مردم تهران دعوت کند برای شنیدن نظرات و پیشنهادهای جبهه ملی در یک تجمع عمومی شرکت کنند.

جبهه ملی ایران از گروه‌های با سابقه در داخل ایران محسوب می‌شود. داوود هرمیداس باوند و علی رشیدی از اعضای هیات رهبری جبهه ملی ایران هستند و حسین موسویان نیز عضو هیات اجرایی این جبهه است.

این در حالی است که از زمان اعتراض‌های اخیر، مقام‌های جمهوری اسلامی مجوزی برای برگزاری تظاهرات مخالفان صادر نکرده‌اند. تهران و بیش از صد شهر ایران در اوایل دی ماه سال جاری، شاهد تجمع‌های اعتراضی علیه وضعیت اقتصادی و سیاست‌های حکومت بودند. بنا بر اعلام رسمی در این اعتراض‌ها، دستکم ۲۵ تن کشته و هزاران تن بازداشت شدند.