سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، می گوید ایالات متحده از معترضان به حجاب اجباری در ایران حمایت می کند

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا، روز جمعه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده از اعتراض زنان و مردان ایرانی به حجاب اجباری حمایت می‌کند.

هدر نوئرت در این بیانیه تاکید کرد که آمریکا، بازداشت ۲۹ تن در ایران را که با ایستادگی علیه حجاب اجباری خواستار آزادی‌های اساسی خود بوده اند محکوم می‌کند.

چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت و آزادی یکی از معترضان به حجاب اجباری، مشهور به "دختر خیابان انقلاب"، تصاویر و گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از اعتراض علنی دختران دیگری به حجاب اجباری منتشر شد.

هدر نوئرت، در بیانیه خود با اشاره به این که ایالات متحده در حمایت خود از حق آزادی ادیان، آزادی بیان، و تجمعات مسالمت آمیز ثابت قدم است، افزود گرفتن حق انتخاب پوشش و دین از افراد، استقلال و منزلت آنها را تضعیف می‌کند.

این در حالی است که اعتراض‌ها به حجاب اجباری، واکنش‌های متفاوتی را از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی در پی داشته است. محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، این اقدام اعتراض آمیز را "امری "بچه‌گانه" و از روی "نادانی" خوانده است. پلیس تهران نیزگفته است که بازداشت‌شدگان در ارتباط با کمپین "چهارشنبه‌های سفید" بوده اند.