نماینده پاوه از وضعیت نامساعد کودکان و زنان در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد

شهاب نادری،‌نماینده پاوه و اورمانات در مجلس شورای اسلامی ،از مرگ چند کودک دیگر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد .

آقای نادری گفته است یک کودک هشت ماهه به دلیل تشنج و تب ناشی از سرما فوت شده و در گواهی فوت او این مساله تایید شده است. این در حالی است که پیشتر استاندار کرمانشاه گفته بود هیچ مورد فوتی بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

نماینده پاوه همچنین از ۹۷مورد اقدام به خودکشی در این منطقه پس از زلزله خبر داده و گفته است در منطقه پاوه و اورمانات وضعیت زنان باردار بسیار نامناسب است . شهاب نادری با اشاره به اینکه وعده‌های مسئولان برای دادن کانکس یا پنج میلیون تومان وام به زلزله‌زدگان در برخی از مناطق اجرا نشده‌ گفته است برخی از زلزله‌زدگان به سرویس بهداشتی دسترسی ندارند و برخی از آنان ۷۰ روز است که حمام نرفته‌اند.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب نیز با انتقاد از فشار بانک ها بر ساکنان مناطق زلزله زده برای بازپرداخت وام هایشان، خواستار دخالت حسن روحانی رییس جمهوری برای حل این موضوع شد.

زمین‌لرزه ۷٫۳ ریشتری کرمانشاه که در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ رخ داد، بیش از ۶۰۰ کشته برجا گذاشت و خانه‌های ده‌ها هزار نفر را ویران کرد