حمله های هوایی به غوطه شرقی در سوریه وارد پنجمین روز خود شد

بمباران آخرین مواضع شورشیان در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، روز پنجشنبه، برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت. این حمله ها در حالی انجام می‌شود که سازمان ملل خواستار توقف این حمله‌ها شده که در طول هفت سال جنگ داخلی سوریه شدیدترین حمله‌های هوایی بوده است.

به گزارش رویترز، از یکشنبه شب گذشته تاکنون، بیش از ۳۰۰ تن در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق کشته و صدها تن نیز زخمی شده‌اند. به گفته ناظران حقوق بشر و سازمان‌های امدادی، جنگنده‌های روسیه و سوریه بیمارستان‌ها و اهداف غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز پنجشنبه، گفت که روسیه مسئول وضعیت موجود در منطقه زیر کنترل شورشیان نیست، بلکه مسئولیت آن برعهده حامیان به گفته وی "تروریست‌ها" است.

وی افزود که ایران، روسیه و سوریه، هیچکدام در به وجود آمدن این وضعیت سهیم نیستند زیرا این ائتلاف در نبردی تمام عیار با کسانی است که وی آنان را"تروریست‌ها" توصیف کرد.

از سوی دیگر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز پنجشنبه، گفت امیدوار است شورای امنیت برسر قطعنامه‌ای برای پایان دادن جنگ در غوطه شرقی به توافق برسد. استفان دی میستورا، همچنین افزود که دستیابی به چنین توافقی آسان نخواهد بود.

پیشتر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، غوطه شرقی را "جهنمی روی کره زمین" توصیف کرده بود.