صدر اعظم آلمان از ایران و روسیه خواست به خشونت ها در سوریه پایان دهند

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز پنجشنبه، از اتحادیه اروپا خواستار افزایش فشار بر روسیه و ایران برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی افزایش بمباران هوایی در روزهای اخیر و کشته شدن صدها تن در غوطه شرقی، آنگلا مرکل، روز پنجشنبه، به پارلمان گفت که حکومت بشار اسد نه با تروریست‌ها بلکه با مردم خود می جنگد. وی افزود کشتن کودکان و ویران کردن بیمارستان‌ها، کشتاری است که باید محکوم شود.

آنگلا مرکل، افزود، ایران و روسیه که هر دو حامی نیروهای دولتی هستند نیز همراه با رئیس جمهور بشار اسد، مسئولیت ویژه در این زمینه دارند.

پیشتر در روز پنجشنبه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که روسیه مسئول وضعیت موجود در منطقه زیر کنترل شورشیان نیست، بلکه مسئولیت آن برعهده حامیان به گفته وی "تروریست‌ها" است.

صدراعظم آلمان افزود که وزیر امورخارجه آلمان قصد دارد با همتای روس خود به طور مستقیم گفت و گو کند. وی همچنین از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که هر آنچه در توان دارند در این راستا انجام دهند.

بمباران غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، روز پنجشنبه، وارد پنجمین روز خود شد. این در حالی است که سازمان ملل خواستار توقف این حمله‌ها شده بود که تا کنون دستکم ۳۰۰ کشته و صدها زخمی به دنبال داشته است.