دو قانونگذار آمریکایی خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران شدند

دو تن از قانونگذاران آمریکایی روزپنج شنبه خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران به دلیل ارتباط با تروریسم ، برنامه موشکی ایران و حمایت از دولت سوریه شدند .

این طرح از سوی اد رویس (Ed Royce) رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و الیوت انگل(Eliot Engel )، عضو ارشد این کمیته ارایه شده است.

بنابر این طرح‌ به دولت آمریکا اجازه داده می‌شود تا شرکت هایی را که سپاه پاسداران کمتر از ۵۰ درصد سهام آنها را در اختیار دارد، مورد تحریم قرار دهد.

اد رویس با اعلام اینکه سپاه پاسداران به عنوان مهمترین بازیگر اقتصاد ایران، منابع مالی به گفته وی تروریسم و برنامه های موشکی تهران را تامین می‌کند گفته‌است صدها شرکت پوششی سپاه باید تحریم شود.

الیوت انگل نیز از سپاه پاسداران به عنوان حامی دولت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه یاد کرده که ۵۰۰ هزار شهروند سوری در‌آن جان خود را از دست داده اند.

این طرح «قانون بیرون راندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقتصاد ایران» نام گرفته و برای تبدیل شدن به قانون باید در کنگره تصویب شود

تهران هنوز به این طرح واکنشی نشان نداده‌است. مهرماه گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب راهبرد جدید خود در قبال ایران، به وزارت خزانه‌داری اجازه داد سپاه پاسداران ایران را به فهرست تحریم‌هایش اضافه کند.