سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد از «هیچ تلاشی برای کمک به فلسطینی‌ها» دریغ نمی‌کند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از هیچ تلاشی برای کمک به فلسطینی‌ها دریغ نمی‌کند.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به درگیری‌های خونبار در نخستین روز از تظاهرات شش هفته‌ای فلسطینیان در امتداد مرزهای نوار غزه با اسرائیل، منتشر شده است.

سپاه پاسداران در این بیانیه‌ اعلام کرده، ظرفیت‌های در اختیارش را برای آنچه «استیفای حقوق فلسطینی‌ها» خوانده، فعال‌تر خواهد ساخت.

پیش‌تر، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران «کشتار فلسطینی‌ها» را «بشدت محکوم کرد» و عربستان را باعث آنچه «جری‌تر شدن» رهبران اسرائیل در این بحران خواند، دانست.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در توییتر نوشته است، اسرائیل به دلیل کشتار مردم غزه، از سوی فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت، با پاسخ غافلگیرکننده‌ای مواجه می‌شود.

به گزارش رویترز، تلفات تظاهرات اعتراضی که از روز جمعه در امتداد مرزهای باریکه غزه با اسرائیل آغاز شد، به ۱۵ کشته و دست‌کم یک‌هزار و ۴۰۰ زخمی رسیده است. این تظاهرات موسوم به «راهپیمایی بازگشت» روز شنبه وارد دومین روز خود شد و در درگیری‌های تازه ۱۳ تن زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل از قبل تاکید کرده بود، هیچ‌گونه تحریک در اطراف حفاظ مرزی را تحمل نمی‌کند و برای مقابله با آنچه «رخنه احتمالی فلسطینی‌ها از حفاظ‌های مرزی» خوانده شده، با آتشباری تک‌تیراندازها، تانک‌ها و پهپادها، به تظاهرکنندگانی که به سوی حفاظ مرزی و نیروهای این سوی مرز سنگ پرتاب می‌کردند، واکنش نشان داد.