پنتاگون حمله ارتش آمریکا در حمص را تکذیب کرد

در حالی که تلویزیون دولتی سوریه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موشک‌هایی را که به سوی پایگاه هوایی شعیرات در حمص شلیک شده منهدم کرده است ،‌ پنتاگون انجام حمله از سوی آمریکا را تکذیب کرد.

اریک پاهون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفت ارتش آمریکا درچنین زمان و مکانی فعالیتی نداشته است.

تلویزیون دولتی سوریه اشاره ای به اینکه این حمله از سوی چه گروه یا کشوری انجام شده نکرده است.پیشتر ایالات متحده در آوریل ۲۰۱۷ و در پی حملات شیمیایی به خان شیخون به پایگاه شعیرات حمله موشکی کرده بود .

از دیگر سو ،رویترز به نقل از رسانه های حزب الله لبنان اعلام کرد پدافند سوریه سه موشک شلیک شده به سوی پایگاه هوایی الضُمِیر ( Al Dumayr )در دمشق را نیز رهگیری کرده است.

مخالفان دولت سوریه می‌گوید از این پایگاه هوایی ، برای بازپس گیری غوطه شرقی استفاده شده است . اسکای نیوز نیز می‌گوید صدای یک انفجار مهیب در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه به گوش رسیده‌است.

در پی وقوع حملات شیمیایی در منطقه غوطه شرقی درسوریه، آمریکا به همراه دو متحد دیگرش در شورای امنیت سازمان ملل یعنی فرانسه و بریتانیا، بیش از یکصد موشک را به سوی اهدافی در سوریه شلیک کردند. به گفته پنتاگون در این حملات، بخشی از تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه هدف قرار گرفتند.