مصطفی ترک همدانی کناره گیری خود از وکالت متهمین زیست محیطی را اعلام کرد

مصطفی ترک همدانی کناره گیری خود را از وکالت متهمین زیست محیطی اعلام کرد. این وکیل دادگستری ۲۸ فروردین در حساب توییتری خود نوشته است: « دو ماه است که با دستور دادیار ناظر زندان وکالتنامه‌ام را به بند الف تحویل دادم و تا کنون با یا بدون امضا برنگشته است.»

آقای ترک همدانی که وکالت شماری از متهمان زیست محیطی را بر عهده گرفته بود گفته است « تحقیق از متهم بی وکیل پس از ۷۰ روز انفرادی چه حاصلی جز بی اعتباری تحقیقات و هدر رفت وقت و هزینه دارد».

دادستان تهران هم روز چهارشنبه در پرونده فعالان بازداشت شده محیط زیست، بدون اشاره به جزئیات گفت برخی متهمان مطالب قابل توجهی بیان کرده‌اند.

جعفری دولت آبادی بدون اشاره به نام شخص خاصی گفت خروج یکی از افراد مرتبط با این پرونده ناشی از نتایج تحقیقات است. اخیرا کاوه مدنی ، معاون سازمان محیط زیست گزارش‌ها درباره خروجش از کشور و استعفا از مقام خود را تایید کرد. بر اساس برخی گزارشها او در زمان دستگیری فعالان محیط زیست برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی فعالان محیط زیست دستگیر شده را به جاسوسی متهم کرده اند. یکی از این بازداشت شدگان کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و از فعالان محیط زیست ایران بود که نوزدهم بهمن ماه سال گذشته، دو هفته پس از بازداشت در زندان درگذشت.

مقام‌های قضایی ایران ادعا می‌کنند او در زندان خودکشی کرده است. نهادهای حقوق بشری و فعالان محیط زیست ادعاهای قوه قضائیه درباره خودکشی سید امامی را رد کرده اند.