یک مقام وزارت ارشاد در مشهد در پی برگزاری جشنی در یک مجتمع تجاری بازداشت شد

خبرگزاری میزان از بازداشت معاون مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد خبر داده است. این بازداشت در پی برگزاری مراسمی در یک مجتمع تجاری به نام سلمان رخ داده است.

خبرگزاری میزان به نام مقام بازداشت شده اشاره نکرده است، اما بنا بر اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری معاون مدیرکل این نهاد است.

در اعلام خبر بازداشت این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل این بازداشت «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان عنوان شده است».

آقای دبیری خود روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته بود برج سلمان مسئول برگزاری نظارت بر اجرای مراسم بوده و در جلسه ای که وزارت ارشاد با معاون دادستان داشته مقرر شده که برج پلمب شود.

این مقام وزارت ارشاد همچنین دلیل مشکلات به وجود آمده را بیشتر شدن تعداد حاضران از حد انتظار، و حجاب نامناسب برخی زنان در زمان پخش موسیقی محسن ابراهیم زاده عنوان کرده بود.

سعید سرابی مدیر کل ارشاد خراسان رضوی نیز به خبرگزاری ایسنا گفته است از کانال‌های گوناگون در حال پیگیری وضعیت مدیر ارشاد و فرهنگ مشهد است و هنوز دقیقا نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است.