ایالات متحده تحویل یک سیستم موشکی ضد تانک به دولت اوکراین را با ارزش 47 میلیون دلار تایید کرد

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه، تحویلِ سیستم دفاع موشکیِ ضد تانک "جَوِلین" Javelin ساخت این کشور را به دولت اوکراین تایید کرد.

بنا بر این گزارش، پترو پُرُوشنکو، رئیس جمهور اوکراین در حساب "فیسبوک" خود ضمن قدردانی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دریافت این سیستم دفاعی را در جهت " تقویت قئرت دفاعی ارتش اوکراین در مقابله با، به توصیف او " تجاوز روسیه" عنوان کرده است.

سبد یک کمک نظامی آمریکا به اوکراین با ارزش 47 میلیون دلار، شامل 210 موشک و 37 پرتابگر، در دسامبرسال گذشته در کنگره آمریکا تصویب شد.

پیشتر سرگی ریابکف Sergei Ryabkov معاون وزارت خارجه روسیه از تصمیم تحویل این سیستم موشکی ضد تانک به اوکراین انتقاد و آمریکا را به « شعله ورکردن جنگ در اوکراین » متهم کرده بود .

مسکو پس از ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به فدراسون روسیه در سال 2014، همواره در چهار سال گذشته از روسی زبانان شرق اوکراین پشتیبانی کرده است.

کشورهای غربی متحد آمریکا همواره اقدامات روسیه در اوکراین را زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی از سوی مسکو توصیف کرده و تحریم‌های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده اند.