وزیر ارتباطات می گوید اعلام نظر کارشناسی به معنای استعفا نیست

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات در پاسخ به گزارشهای منتشر شده درباره استعفایش گفت اعلام نظر کارشناسی به معنای استعفا نیست. بدنبال صدور دستور فیلترینگ پیام رسان تلگرام از سوی قوه قضائیه ، گزارشهایی در مورد ملاقات آقای جهرمی با حسن روحانی و استعفا از مقام وزارت ارتباطات منتشر شده بود.

آقای جهرمی در پیامی توییتری هم نوشته است: «دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است؛ هرچند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود. نرم‌افزارهای بدیل، شناسایی و جریان آزاد اطلاعات، مجددا فعال و در گردش خواهد بود. این خاصیت و لازمه‌ دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.»

حسن روحانی و شماری از وزرای کابینه او مخالف فیلترینگ پیام رسانهای خارجی مانند تلگرام هستند ولی مقامات و روحانیون ارشد اصولگرایان و رهبر جمهوری اسلامی بارها شبکه های اجتماعی را عامل نفوذ بیگانه خوانده و خواهان مسدود شدن آنها شده اند.

در هفته های اخیر دفتر آیت الله خامنه ای و دیگر مقامات ارشد حکومتی استفاده از پیام رسان تلگرام را متوقف کرده و به پیام رسانهای داخلی روی آوردند.

تلگرام با حدود ۴۰ میلیون کاربر محبوبترین پیام رسان در ایران است.تبلیغات حکومتی برای تشویق مردم به استفاده از پیام رسانهای داخلی تا کنون به نتیجه نرسیده است .