سران آمریکا و بریتانیا در مورد آ‌ینده برجام گفتگو کردند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره آینده برجام و برنامه هسته‌ای کره شمالی گفتگو کرد.

بنا بر بیانیه کاخ سفید آمریکا، دونالد ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی بر تعهد خود مبنی بر این‌که ایران هرگز به جنگ‌افزار هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، تاکید کرده‌است.

این گفتگوها در حالی صورت می‌گیرد که تنها یک هفته تا زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره تعلیق یا عدم تعلیق تحریم های هسته ای ایران و آینده برجام باقی مانده‌است .

از دیگر سو بوریس جانسون ، وزیر خارجه بریتانیا نیز امروز یکشنبه،‌برای دیدار با مایک پنس معاون رئیس جمهوری‌ آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور به واشینگتن سفر می‌کند .

آقای جانسون در بیانیه‌ای با اشاره به همکاری مشترک آمریکا ، بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره تهران تاکید کرده تمامی تلاش‌ها برای مقابله با رفتارهای به گفته وی بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه ، پیشتیبانی ایران از شبه نظامیان حزب الله و برنامه موشکی این کشور که به مجهز شدن حوثی‌ها انجامیده، متمرکز خواهد شد . تهران هر گونه مذاکره ای درباره برجام و برنامه های موشکی اش را رد کرده است