ارتش اسرائیل می‌گوید نیروهای ایرانی با دستور قاسم سلیمانی،از بخش سوری جولان مواضع نیروهای اسرائیل را هدف قرارداده اند

ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که نیروهای ایرانی بامداد پنجشنبه، با دستور قاسم سلیمانی از بخش سوری بلندی‌های جولان، حدود 20 موشک و راکت به سوی مواضع نیروهای اسرائیل در خط مرزی جولان، شلیک کرده اند.

به گفته ارتش اسرائیل این حملات بدون تلفات جانی ، خرابی کمی ببار آورده ، و دفاع ضد موشکی اسرائیل برخی از موشک‌ها را دفع کرده است.

سرهنگ جاناتان کُنری کاس Jonathan Conricus سخنگوی ارتش اسرائیل، با بیان اینکه «ارتش اسرائیل حمله ایران علیه اسرائیل را بسیار جدی می گیرد»، گفت، نیروی" قدسِ" سپاه پاسداران ایران حمله موشکی را انجام داده و نیروهای اسرائیل اقدام به حمله متقابل کرده اند.

در همین رابطه خبرگزاری دولتی سوریه، سانا نیزبا تایید این خبر گزارش داد که سیستم دفاع هوایی این کشوربامداد پنجشنبه شماری از موشک‌های اسرائیلی را که به سوریه شلیک شده اند دفع کرده است.

اسرائیل می‌گوید، در پی حمله موشکی نیروهای ایرانی به مواضع اسرائیل در بخش اشغالی بلندی‌های جولان دست به این حمله زده است.

به گزارش تاس، حملات مذکور پس از آن انجام می‌گیرد، که ارتش اسرائیل پیشتر روز چهار شنبه نسبت به آنچه « تحرکات غیرعادی نیروهای ایرانی در سوریه» خواند، هشدار عمومی داده بود.

جمهوری اسلامی هنوز واکنشی در مورد حمله موشکی به مواضع اسرائیل نشان نداده است.