جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره وقایع غزه روز سه‌شنبه، تشکیل شد

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره خشونتهای اخیر درغزه که منجر به کشته شدن بیش از 50 فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد، روز سه‌شنبه، در نیویورکتشکیل شد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این جلسهموضوعانتقال سفارتآمریکا از تل آویو به اورشلیم را با حوادث غزه بی ارتباط دانست، و تصمیم دونالد ترامپ در انتخاب مکان سفارت آمریکا را موضوع داخلی آمریکا توصیف.

خانم هیلی در سخنان خود همچنین از حق اسرائیل در دفاع از مرزهایش حمایت کرد.

نماینده آمریکا همچنین، سازمان ملل را متهم کرد که تنهااسرائیل را مسئول رویدادها می‌داند و نقش به گفته او ایران و حماسرا نادیده می‌گیرد.

ریاض منصور، نماینده فلسطینی‌ها در سازمان ملل، اسرائیل رابه جنایت جنگی متهم کرد و خواهان محکومیت اسرائیل درشورای امنیت شد.

وی گفت تنها راه برون رفت از وضع موجود، و رسیدن به صلح پایدار، به بیان او «آزاد کردن فلسطینی‌ها از اشغال اسرائیل» است.

از سوی دیگر، بنا بر گزارشها، پیش‌نویس قطعنامه‌ پیشنهادی کویت، که با هدف حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی ارائه شده بود، قرار است امروز چهارشنبه در ادامه جلسه بررسی خشونتهای غزه در شورای امنیت سازمان ملل به بحث گذاشته شود.

کویت همچنین روز سه شنبه تلاش کرد اعضای شورای امنیت را ترغیب کند تا قطعنامه ای را در جهت ممنوعیت برقراری سفارت کشورها در اورشلیم امضا کنند که با وتو آمریکا روبرو شد.