وزارت کشور می گوید طرح پیشنهادی تقسیمات کشوری در زمینه کازرون متوقف شده است

وزارت کشور جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرح پیشنهادی در زمینه کازرون، تا زمان «تأمین خواسته‌های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است».

بنا بر طرح پیشنهادی که اکنون دولت از توقف اجرایی شدن آن خبر داده، با جدا شدن چند شهر و بخش از کازرون، در تقسیمات کشوری شهرستان جدیدی به نام «کوه‌چنار» پدید می‌آید که نام آن از دو بخش «کوه‌مره نودان» (با نام جدید قائمیه) و «چنارشاهیجان» برگرفته شده است.

وزارت کشور در بیانیه خود با ابراز تاسف از آنچه روز چهارشنبه در کازرون رخ داده افزوده است که این رخداد «ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد».

در حالی که برخی منابع از کشته شدن دستکم سه تن و مجروج شدن شمار زیادی از معترضان کازرون خبر دادند،‌ استاندار فارس کشته شدن تنها یک نفر را تایید کرد و از ادامه «درگیری‌های پراکنده در برخی مناطق» این شهر در صبح پنج‌شنبه خبر داد. همچنین چندین نفر نیز در پی اعتراضات چهارشنبه شب بازداشت شده‌اند.

برخورد خشونت‌آمیز با تجمع اعتراضی کازرون با واکنش انتقادی شماری از چهره‌ها، گروه‌های سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی روبه‌رو شده است.