وزیر نفت ایران خواستار حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا شد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، در نامه‌ای به سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و رئیس دوره‌ای اوپک، خواستار حمایت این سازمان از تهران در برابر تحریم‌های آمریکا شد.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، برخی شرکت‌های نفتی در صدد توقف فعالیت‌های خود در ایران برآمدند و برخی خرید نفت از ایران را متوقف کردند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.

بنا بر گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) وزیر نفت ایران در نامه خود تصریح کرده است چنانچه در نتیجه اعمال تحریم‌های آمریکا، سهم ایران از بازار نفت کاهش یابد، پس از آنچه «رفع محدودیت‌های غیرقانونی» خوانده شده، ایران در اسرع وقت به سطح تولید عادی خود بازخواهد گشت.

رویترز در خبری که پیشتر در مورد محتوای این نامه انتشار داده بود به نقل از بیژن زنگنه خبر داد که ایران با پیشنهاد عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت موافق نیست.

وزیر نفت ایران در این نامه خواستار گنجاندن دستور کار جداگانه‌ای در کنفرانس آتی اوپک تحت عنوان «حمایت اجلاس وزرای اوپک از اعضایی که تحت تحریم‌های غیرقانونی، یکجانبه و فرامرزی قرار می‌گیرند» شده است.