فراکسیون ولایی مجلس بیانیه ای علیه پیوستن ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم صادر کرد

فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای علیه پیوستن ایران به کنوانسیون تامین منابع مالی تروریسم از دولت خواست از تصویب لایحه مربوط به این موضوع خودداری کند.

در این بیانیه با تایید بر اینکه این کنوانسیون از طرف بیشتر کشورهای جهان پذیرفته شده تصویب آن در مجلس برای ایران خطرناک توصیف شده است. نویسندگان بیانیه نگرانی خود از قطع کمکهای مالی جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان، حماس، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق و دیگر گروههای اسلامگرای منطقه بیان کرده اند.

کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، یکی از پیمان‌نامه‌های سازمان ملل است که با هدف تشویق دولت‌ها و همکاری بین کشورها برای قطع منابع مالی گروه‌هایی که تروریستی توصیف می‌شوند، در سال ۱۹۹۹ تصویب شد. تاکنون ۱۸۷ کشور جهان به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

گروه ویژه اقدام مالی تا کنون محدودیتهایی را که در دوران تحریمها علیه ایران وضع شده بود به حالت تعلیق درآورده ولی در عین حال از دولت جمهوری خواسته است قوانین مربوط به آنرا تصویب و اجرا کند.

اصولگرایان در ایران بارها نگرانی خود از از پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیونهای جهانی مبارزه با پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم ابراز کرده اند.