آیت‌الله خامنه‌ای خواستار قانون‌گذاری مستقل مجلس در رابطه با مبارزه با تروریسم و پولشوئی شد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اشاره‌ای تلویحی به لایحه گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف، خواستار قانون‌گذاری مستقل مجلس شورای اسلامی در موضوعاتی نظیر مبارزه با تروریسم و پول‌شوئی شد.

آقای خامنه‌ای در صحبت‌های خود کنوانسیون‌ها ومعاهدات بین‌المللی را زاده اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و تامین‌کننده منافع آن‌ها نامید و تاکید کرد که ضرورتی ندارد ایران به معاهداتی بیپوندد که از اهداف آن‌ها اطلاعی ندارد.

مبارزه با پول‌شوئی و تروریسم از مفاد اصلی لایحه اف‌ای‌تی‌اف است که در دستور کار مجلس شورای اسلامی بود، اما در روز بیستم خرداد با رای اکثریت نمایندگان بررسی آن دو ماه به تعویق افتاد.

ایران پس از وقایع یازده سپتامبر تا سه سال پیش در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی بود و پس از توافق هسته‌ای، بدون خروج از لیست سیاه، این گروه انجام هرگونه اقدام متقابل علیه ایران را تا کنون چند بار به حالت تعلیق درآورده است.

ایران اگر به این کنوانسیون بپیوندد باید تمامی ارتباطات خود را با گروه‌هایی که این سازمان تروریست می‌داند، قطع کند. منتقدان این لایحه می‌گویند پذیرفتن آن به معنای پذیرفتن تحریم‌های غرب علیه سپاه پاسداران خواهد بود.