به گفته خانواده نرگس محمدی، این زندانی سیاسی به دلیل بیماری به مراقبتهای پزشکی نیاز دارد، اما با بیتوجهی مسئولان روبهرو شده است.
تقی رحمانی، همسر خانم محمدی که در فرانسه زندگی میکند، در اینباره در فیسبوک خود نوشت که این زندانی از جمعه شب با درد شدید سنگ کلیه و مشکل کیسه صفرا مواجه شده است.
نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و از فعالین دموکراسیخواه زندانی در ایران است.
از جمله اقدامات مهم خانم محمدی، راهاندازی کمپینی برای لغو مجازات اعدام بوده است. او که به ۱۶ سال زندان محکوم شده، به بیماریهای آمبولی ریه و فلج عضلانی هم مبتلا است.