تیراندازی و شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان به کم آبی در خرمشهر

تصاویر ویدیویی متعدد که روز شنبه، به رادیو فردا ارسال شده، حاکی از ادامه اعتراض ها در خرمشهر به مشکل شوری و کمبود آب و بروز درگیری بین نیروی انتظامی و معترضان است.

بنابر ویدئوهایی که به رادیو فردا رسیده، مأموران امنیتی اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان کردند . برخی گزارش ها حاکی از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن شمار دیگری در این درگیری ها است.رادیو فردا به طور مستقل نمی تواند زمان و مکان این درگیری ها و جزییات آن را تایید کند.

خبرگزاری ایرنا ، گزارش داده که آرامش در خرمشهربرقرار شده و ماموران انتظامی اوضاع را تحت کنترل دارند اما ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی حکایت از نا آرامی در این شهر دارد.

پیشتر در روز شنبه، عبدالله سامری، نماینده خرمشهر در مجلس، اعتراض های مردمی نسبت به کیفیت نامناسب آب شهری را به حق دانسته و از کلید خوردن طرح سوال از وزیر نیرو در این باره خبر داده بود. وزیر نیرو گفته است تا دو هفته دیگر مشکل حل می شود.

مردم شهر آبادان نیز در روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، به مشکل شوری، بوی نامطبوع و جیره‌بندی آب اعتراض کرده اند. شوری و گل آلود بودن آب شهرهای آبادان و خرمشهر در ۱۰ سال اخیر، بارها اعتراض ساکنان این دو شهر را به دنبال داشته است