در حالی که یک فرمانده سپاه پاسداران ضمن تقدیر از موضع حسن روحانی، بر بستن تنگه هرمز تاکید میکند، حشمتالله فلاحتپیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است که منظور رئیس جمهور بستن این تنگه در خلیج فارس نبود.
این در حالی است که به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ایران، نزدیک به صداوسیما، اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، روز چهارشنبه، تاکید کرد که اگر «لازم باشد»، ایران تنگه هرمز را به روی دنیا خواهد بست.
فرمانده کل سپاه پاسداران نیز روز پنجشنبه با اشاره به سخنان روحانی گفت:در شرایط محتمل، دشمنان معنای «تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچکس» را خواهند فهمید.
حسن روحانی در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس با اشاره به سخنان مقامهای آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفتِ ایران هشدار داده بود که «اگر توانستید، این کار را بکنید تا نتیجهاش را ببینید».
ارتش آمریکا در واکنش به تهدید ایران اعلام کرد که تنگه هرمز باید همچنان به روی نفتکشها باز بماند و آمریکا و متحدان آن در این زمینه از آمادگی برخوردارند.