حسن روحانی می‌گوید بسته پیشنهادی اروپا تمامی خواسته‌های ایران را تامین نمی کند

‌حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه در تماس تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان گفت بسته پیشنهادی اروپا تمامی خواسته‌های ایران درباره برجام را تامین نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی در گفتگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با مایوس کننده توصیف کردن بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی، ازآنچه عدم ارایه راهکاری عملیاتی وشیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها خوانده ،انتقادکرده است.

رئیس جمهور ایران همچنین در گفتگو با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است ایران انتظار دارد یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی از سوی اروپا ارایه شود تا بتواند به گفته وی خروج ایالات متحده از برجام را جبران کند .

بنابر این گزارش ،رهبران آلمان و فرانسه ضمن تأکید برادامه گفت‌وگوها یادآور شده‌اند که در بسته پیشنهادی صرفا موضوعات کلی و اصولی مورد اشاره قرار گرفته است. قرار است امروز جمعه وزرای خارجه ایران ، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین در وین درباره وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران بحث و گفتگو کنند.

‌دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هیجدهم اردیبهشت ماه ، با اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای ،بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به دلیل آنچه حمایت ایران از تروریسم، توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک و نیز تلاش برای بی ثبات کردن منطقه خواند ،اعلام کرد.