یکی از متهمان طراحی حمله به همایش مجاهدین خلق، به بلژیک مسترد می شود

یک دادگاه فرانسوی، روز چهارشنبه، اجازه استرداد یک متهم به طراحی نقشه بمب‌گذاری در همایش مجاهدین خلق، با نام مِرهاد الف، را به بلژیک صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شش تن در بلژیک، فرانسه و آلمان در رابطه با طراحی این بمب‌گذاری، بازداشت شدند که دو تن از آنها پس از تحقیقات آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس بلژیک معتقد است که مرد بازداشت شده در هتلی در پاریس، که وی را مِرهاد الف، معرفی کرده، همدست زن و شوهری است که در بروکسل به همراه ۵۰۰ گرم ماده منفجره ی بسیار قوی پروکسید استون، و یک چاشنی بازداشت شدند.

پلیس هویت این زوج، را امیر س، ۳۸ ساله و نسیمه ن، ۳۳ ساله اعلام کرده است. هر سه این افراد بازداشت شده دارای ملیت بلژیکی بوده اما ایرانی الاصل هستند.

از سوی دیگر، دادگاهی در آلمان نیز دستور داده که یک دیپلمات ایرانی متهم به تلاش برای بمبگذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس، که اسدالله اسدی معرفی شده، در بازداشت باقی بماند. پلیس آلمان می گوید، وی یک عامل وزارت اطلاعات است که به یک زوج دستور حمله به این همایش را داده بوده است. همچنین پلیس آلمان معتقد است که این دیپلمات ایرانی در ماه ژوئن، یعنی ماه گذشته میلادی، با این زوج در لوکزامبورگ دیدار کرده و به آنها مواد منفجره داده است.

مقام های جمهوری اسلامی ایران، در واکنش، این پرونده را «سناریویی» برای تخریب رابطه ایران و اروپا توصیف کرده‌اند.