خلبانی که درباره اجبار خلبانان به پرواز با وجود نقص فنی هواپیماها صحبت کرده بود، بازداشت شد

امین امیرصادقی، خلبانی که پیشتر در یک برنامه تلویزیونی درباره عدم ایمنی پروازهای داخلی صحبت کرده بود، بازداشت شد. آقای صادقی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، از بازداشت خود خبر داده است.

آقای صادقی، هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» گفته بود مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد زمانی که یک هواپیما نقص فنی داشته، شرکت هواپیمایی، خلبان را مجبور به پرواز کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که این سازمان به‌صورت مستمر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی را در دستور کار خود دارد و در صورت مشاهده هرنوع مغایرتی با الزامات و استانداردهای این سازمان، تا زمان اصلاح و رفع یافته‌ها، پیگیری لازم انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده که آمریکایی‌ها و مخالفان ایران هرلحظه دنبال بهانه‌ای هستند تا نقشه زمین‌گیر کردن صنعت هوایی را دنبال کنند بنابراین طرح موضوعاتی به‌گفته این بیانیه شخصی و بیرون از چارچوب‌های تعریف شده، نوعی بهانه‌دادن و ناامن جلوه دادن صنعت هوایی در تضاد منافع ملی است.

فرسوده بودن هواپیماهای مسافربری از مشکلات اصلی صنعت هوایی ایران بشمار می‌رود. بدنبال امضای توافق هسته‌ای ایران موفق شد چند فروند هواپیمای جدید از ایرباس تحویل بگیرد. پس از بیرون آمدن آمریکا از برجام مشکلاتی بر سر راه اجرای این قراردادها بوجود آمده است.