ایران وجمهوری آذربایجان، یک پیمان عدم تجاوز با یکدیگر امضا کردند. در این پیمان آمده است: هر دو کشورحق ندارند خاک خود را برای حمله به دیگری دراختیارکشور ثالث قرار دهند. محمد خاتمی رییس جمهوری اسلامي ایران روزیکشنبه در دیدارخود با وزیردفاع آذربایجان گفت: حضور نیروهای خارجی درمنطقه بمنزله تهدید برای امنیت و صلح کشورها، محسوب می شود.