قدیانی: کشتار آبان ۹۸ فصل جدیدی در کارنامه سیاه جمهوری اسلامی بود

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در بیانیه‌ای که به مناسبت دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ منتشر کرده، با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر، قتل زندانیان، شکنجه و سرکوب معترضان، نوشته است: «خامنه‌ای هر روزه دست‌اندرکار قتل‌عام مردم بی‌پناه ایران است.»

او در این بیانیه مفصل از سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ به‌عنوان «فصل جدیدی» در «کارنامه سیاه و طولانی کشتارهای» حکومت ایران نام برده و گفته است مطالبه اکثریت مردم ایران عزل رهبر جمهوری اسلامی و «برچیدن کرسی سلطنت فقیه» است.

آقای قدیانی که سابقه چندین بار بازداشت و زندان دارد، در سال‌های گذشته در نامه‌ها و بیانیه‌های متعددی رهبر جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده است. او در بیانیه قبلی خود که مرداد ماه امسال صادر کرد، علی خامنه‌ای را متهم کرد که «کرونا را تبدیل به آلت قتاله‌ای علیه مردم ایران کرده» و «مقصر و مسئول اصلی» بحران است.

در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ که با سرکوب گسترده معترضان همراه بود، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز ۱۵۰۰ نفر کشته شدند. سازمان عفو بین‌الملل تاکنون اسامی ۳۱۱ نفر از معترضان کشته‌شده را اعلام کرده است.

ابوالفضل قدیانی در بیانیه خود جمهوری اسلامی را حکومتی فاسد و اصلاح‌ناپذیر خوانده و نوشته است: «تا زمانی که نظام استبداد دینی حاکم است و تا خودکامه امروز ایران علی خامنه‌ای به زور سرنیزه بر این کشور حکومت می‌کند، ملت ایران روی سعادت نخواهد دید.»

در این بیانیه همچنین به مشکلات اقتصادی مردم اشاره شده و از «تحمیل فقر» به عنوان «خشونت سیستماتیکی» نام برده شده که باعث مرگ خاموش انسان‌ها، سوء تغذیه، فساد، اعتیاد و فحشا شده است.

این زندانی سابق سیاسی همچنین با اشاره به برخی از گزارش‌ها درباره برخورد با زندانیان و همچنین وکلا، هدف از این رفتارها را شکستن مقاومت زندانیان دانسته و نوشته است که سازمان اطلاعات سپاه می‌خواهد «با سرکوب وکلا جرئت دفاع از زندانیان سیاسی را نیز از وکلا بستاند».

آقای قدیانی به رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد داده است کناره‌گیری کند و در غیر این صورت توسط مردم «به زیر کشیده» خواهد شد.