آمریکا جمهوری اسلامی را بار دیگر به تلاش برای بی ثباتی عراق متهم کرد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، بازداشت پنج ایرانی در عراق را لغزش و خطای آمریکا خواند. نیروهای آمریکایی این پنج تن را روز پنجشنبه گذشته (بیست و دوم دی ماه) در شهر اربیل در شمال عراق بازداشت کردند. منابع نظامی آمریکا پنج تن یاد شده را به داشتن ارتباط با گروهی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم کرده اند. بگفته ارتش آمریکا این گروه برای شورشیان عراقی اسلحه تامین می کند. جمهوری اسلامی این بازداشت شدگان را از ماموران دیپلماتیک تهران در عراق می داند و خواستار آزاد شدن هر چه سریع تر آن ها شده است.


جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا جمهوری اسلامی را به تلاش در راه بی ثباتی عراق متهم کرده است. دیک چینی، معاون رئیس جمهوری آمریکا، شب گذشته (بیست و چهارم دی ماه) همین اتهام را در گفت و گویی تلویزیونی تکرار کرد:


" بنظر من، پیامی که رئیس جمهوری (پرزیدنت بوش) بروشنی فرستاد، این است که ما نمی خواهیم آن ها (جمهوری اسلامی) آن چه را می توانند، برای بی ثباتی اوضاع عراق انجام دهند."


هشیار زیباری، وزیر خارجه عراق نیز خواستار آزادی پنج ایرانی متهم به ارتباط با گروهی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و از ماموریت آن ها به عنوان ماموریتی دیپلماتیک و قانونی یاد کرد. آقای زیباری که با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت و گو می کرد، یاد آور شد که عراق باید روابط حسنه اش را با همسایگان خود حفظ کند.