بوش: دولت عراق با پختگی سياسی فاصله دارد

جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا گفت دولت عراق با پختگی سیاسی فاصله دارد

جرج بوش، از نحوه اعدام صدام حسین و دو تن از دستیارانش انتقاد کرد و گفت این اعدام ها نشان داد دولت عراق هنوز تا پختگی و بلوغ سیاسی فاصله دارد.



رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با بنگاه خبرپراکنی عمومی آمریکا، پی. بی. اس، گفت اعدام صدام حسین به جای اجرای عدالت، نوعی انتقامجویی به نظر می رسید.




آقای بوش گفت:« این اعدام پیام پیچیده ای داشت. ابتدا به نظر می رسید دولت عراق به مردم می گوید دادگاهی برگزار شد که خواهان اجرای عدالت برای صدام حسین بود که در زمان ریاست جمهوری عدالت را اجرا نکرد. اما زمانی که حکم اعدام صدام حسین صادر شد، به نظر می رسید به جای اجرای عدالت، این حکم نوعی انتقامجویی بود.»



رییس جمهوری آمریکا در ادامه افزود:« اعدام صدام حسین پیام چندگانه ای برای مردم آمریکا و سراسر جهان داشت. این اعدام ها نشان داد دولت عراق هنوز راه زیادی تا بلوغ سیاسی دارد.»

ویدیویی که توسط یک موبایل از اعدام صدام حسین گرفته شد نشان می داد زمانی که رییس جمهوری سابق عراق در جوخه اعدام ایستاده، مورد اهانت قرار گرفته است.



یک ویدیوی رسمی از اعدام برزان التکریتی و عواد حامد البندر، دو تن از دستیاران صدام حسین که برای روزنامه نگاران نمایش داده شد نیز حاکی از آن بود که پس از اعدام، سر برزان التکریتی از بدنش جدا شده است.



این اعدام ها با انتقاد مجامع بین المللی مواجه شده است.