جنازه منسوب به فرمانده نظامی طالبان به خبرنگاران نشان داده شد


مسوولان انتظامی و امنیتی افغانستان می گویند: ملا دادالله، که بلندپایه ترین فرمانده نظامی طالبان بشمار می رفت، در جنوب آن کشور کشته شده است. سعید انصاری سخنگوی سازمان امنیت ملی افغانستان به بخش افغان رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی گفته است که جنازه ملا دادالله هم اکنون در اختیار مسوولان انتظامی و امنیتی افغانستان در استان جنوبی قندهار است. برپایه گزارش های رسیده، جنازه منسوب به ملا دادالله به خبرنگاران نشان داده شده است.


بگفته آقای انصاری ملا دادالله دیروز (بیست و دوم اردیبهشت ماه) در زد و خوردی با نیروهای ناتو و ارتش افغانستان در استان جنوبی هلمند کشته شد.


"ناتو" خبر کشته شدن ملا دادالله را تایید نکرده و ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان، در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه، خبر کشته شدن این فرمانده بلندپایه نظامی را بی پایه دانسته است.


مسوولان "ناتو" از ملا دادالله، که نام او با چندین مورد آدمربایی های اخیر در جنوب افغانستان ارتباط داده شده، همواره بنام برجسته ترین فرمانده نظامی طالبان یاد کرده اند. ملا دادالله تا پیش از تهاجم شش سال پیش نیروهای بین المللی بفرماندهی آمریکا به افغانستان، یکی از اعضاء شورای ده نفره رهبری طالبان بود.