اجلاس وزیران دفاع ناتو و روسیه در بروکسل کار خود را آغاز کرد

وزيران دفاع ۲۶ کشورعضو پيمان ناتو و روسيه برای شرکت در اجلاسی دو روزه در بروکسل گرد آمده اند.


در نشست امروز، پيشنهاد ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه برای استقرار رادارهای رديابی موشک در يکی از تاسيسات جمهوری آذربايجان و استفاده مشترک آمريکا و روسيه از آن به جای استقرار آنها در جمهوری چک و لهستان، مورد بحث قرار می گيرد.


چگونگی بهبود آموزش ارتش و پليس افغانستان و اختصاص نيرو و منابع بيشتر به آن از موضوع های عمده ديگر اجلاس ناتوست.


یاپ دو هوپ شیفر، دبیر کل ناتو در آغاز جلسه گفت که مسئله افغانستان همچنان بالاترین اولویترا دارد و باید به بازسازی اقتصادی ، اجتماعی و مدنی افغانستان توجه شود.



آقای شیفر در مورد کوزوو نيز گفت صرف نظر از اینکه درباره طرح استقلال این منطقه چه تصمیمی گرفته شود، نیروهای ناتو همچنان در آنجا می مانند.



دبیر کل ناتو افزود که در مورد طرح سپر دفاع موشکی، ناتو پیشنهاد روسیه را برای استقرار رادارهای ردیابی موشک در جمهوری آذربایجان به جای جمهوری های چک و لهستان،در همان ابتدا رد کرده است و در این اجلاس، سیاست های دفاعی خود را برای روسیه و سایر شرکت کنندگان به طور کاملا شفاف مطرح خواهد کرد.


در همين حال، عبدالرحيم وردک ، وزير دفاع افغانستان در حاشيه نشست امروز در ارتباط با سلاح های ايرانی که در دست طالبان است گفت که شواهدی مبنی بر وجود اين سلاح ها در دست است، اما شواهدی که حاکی از ارسال آنها توسط دولت جمهوری اسلامی باشد وجود ندارد.