طالبان غیرنظامیان را بدلیل عدم همکاریشان در جنگ اعدام کردند


به گفته یک ژنرال هلندی، ستیزه جویان جنبش طالبان غیرنظامیانی را که ازجنگیدن در کنار آنها، در نبردی در اوائل ماه جاری میلادی، خودداری کردند، اعدام کردند.


ژنرال دیک برلین Berlijn Dick گفت: نیروهای مشترک هلندی و افغان، چند روزپیش در ناحیه چوره Chora در جنوب افغانستان، با نزدیک به پانصد تن از افراد طالبان درگیر شدند و درجریان همین درگیری ها، یکی از فرماندهان در پست بازرسی شاهد بود که ستیزه جویان طالبان، دو برادر را بدلیل خودداری آنان از پیوستن به این جنبش تندرو کشتند، و گلوی هشت زن افغان را نیز بریدند تا بستگان مرد آن ها را به جنگ دوشادوش طالبان وادار کنند.
همزمان، گزارش ها حاکی است که در جریان حمله هوایی شب گذشته (سی و یکم خرداد ماه) نیروهای ناتو به مواضع طالبان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، بیست تن از مظنونان به عضویت در گروه ستیزه جوی طالبان و بیست و پنج غیر نظامی کشته شده اند. صالح محمد صالح خبرنگار رادیوی "افغانستان آزاد"، بخش دری و پشتوی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، از استان هلمند گزارش می دهد که هدف حملات هوایی شب گذشته، خانه هایی بوده که ستیزه جویان طالبان از آن خانه ها به نیروهای افغان و خارجی تیراندازی می کردند.