حضورحسین موسویان در مرکز "تحقیقات" ممنوع شد

به دستور مسوولان امنیتی در تهران، حسین موسویان، مرد شماره دو جمهوری اسلامی در گفت و گوهای هسته ای با جامعه بین المللی، از این پس اجازه ندارد به همکاری با «مرکز تحقیقات استراتژیک» ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مسوولان امنیتی جمهوری اسلامی، که نامی از او برده نشده، گفته است: همکاری حسین موسویان با مرکز تحقیقات استراتژیک ممنوع شد و «در آینده هم نمی تواند با این مرکز همکاری داشته باشد.»
همین مسوول امنیتی جمهوری اسلامی به خبرگزاری فارس گفته است که حسین موسویان حتی «اجازه حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک» را ندارد.
این مسوول امنیتی یادآور شده است که «برخورد با حسین موسویان در چارچوب منافع و مصالح ملی صورت گرفته و رسیدگی به پرونده وی ادامه دارد.»
آقای موسویان، در پی تشکیل دولت محمود احمدی نژاد و تغییر ترکیب هیات مذاکرات اتمی اجمهوری اسلامی، از آن هیات کنار گذاشته شد و در مرکز تحقیقات استراتژیک، وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام، به فعالیت پرداخت.
وی اردیبهشت ماه امسال به اتهام ارتباط با عوامل بیگانه و تبادل اطلاعات با آن ها بازداشت شد اما چند روز بعد با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد. تاریخ رسیدگی به اتهامات آقای موسویان هنوز رسماً اعلام نشده است.