انتخابات میاندوره یی لبنان در حال برگزاری است

رای دهندگان درانتخابات میاندوره یی لبنان، برای برگزیدن دو نماینده بجای نمایندگان ضد سوریه که در ماه های اخیر ترور شدند، از صبح امروز(یکشنبه، چهاردهم مرداد) به پای صندو ق های رای رفته اند.
رای دهندگان در دو حوزه انتخاباتی بیروت و المتن در منطقه جبل، دو نماینده را بجای "پیر جمیل"، وزیر سابق صنایع که پاییز گذشته ترور شد و "ولید عیدو"، از مسلمانان سنی که دوماه پیش در انفجاری در بیروت کشته شد، برمی گزینند.
پیش بینی می شود که در بیروت "محمد ایتانی"، نامزد جنبش المستقبل به رهبری سعد حریری به جای "ولید عیدو" به پارلمان راه یابد. اما رقابت میان دو نامزد مسیحیان مارونی نزدیک است.
"امین جمیل" رئیس جمهوری پیشین لبنان و از مخالفان دولت سوریه، خود را نامزد جایگزینی فرزندش پیر جمیل کرده است و "کامی خوری" نامزد وابسته به "جنبش میهنی آزاد" به ریاست "میشل عون" از متحدان ائتلاف هوادار سوریه، با او رقابت می کند.
تدابیر امنیتی در این حوزه های انتخاباتی تشدید شده است. امیل لحود رئیس جمهوری فعلی لبنان و نبیه بری ، رئیس مجلس آن کشور، با برگزاری انتخابات امروز مخالفت کرده اند و می گویند نتایج آن را به رسمیت نخواهند شناخت.
این انتخابات بعنوان آزمونی برای احزاب سیاسی لبنان پیش از انتخابات ریاست جمهوری در پاییز آینده بشمار می آید.