احتمال اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان


طارق عظیم، وزیراطلاعات پاکستان تایید کرده است که اسلام آباد درحال بررسی احتمال اعلام وضعیت اضطراری در آن کشور است. بر پایه گزارش ها، پرویز مشرف، رئیس جمهوری پاکستان امروز (پنجشنبه ، هجدهم مرداد) در جلسه یی با مشاوران خود در این باره تصمیم خواهد گرفت.


وزیر اطلاعات پاکستان تهدیدهای داخلی و خارجی، از جمله تهدید شماری از مسوولان دولت آمریکا به حمله به مناطق قبیله نشین هم مرز با افغانستان، برای سرکوبی القاعده وطالبان را ازعلل مطرح شدن احتمال اعلام حالت فوق العاده در آن کشور دانست.


قراربود پرویز مشرف در نشست مشترک امروز سران قبایل افغانستان و پاکستان درکابل با حضور حامد کرزی، شرکت کند، اما بجای خود شوکت عزیز، نخست وزیر را روانه این "جرگه" یا گردهمایی کرد. همزمان، بر پایه گزارش ها ، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا، صبح امروز تلفنی با پرویز مشرف گفت و گو کرده است.


قراراست انتخابات ریاست جمهوری پاکستان پاییز آینده برگزار شود. دولت پاکستان، درصورت اعلام وضعیت اضطراری، می تواند آزادی های مدنی را محدود کند ، از اختیارات قوه قضائیه بکاهد، پارلمان را منحل کند، و انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور را به تعویق بیندازد.