متهم به میلیون ها دلار ارتشا در ایران بازداشت شده است


به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد رضا رحیمی، رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی امروز (چهارشنبه بیست و چهارم مرداد) در جریان همایش مدیران این سازمان، خبر از بازداشت شخصی داده که به گفته وی ، در جریان امضای قرار داد با شرکت "کرسنت" Crescent برای صدور گاز طبیعی به امارات متحده ، سه میلیون دلار رشوه گرفته است. اقای رحیمی افزوده: این شخص که نامش برده نشده، به رشوه گیری اعتراف کرده و پرونده او در اختیار مجتمع مبارزه با فساد است.


به گفته رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی قرار بوده است که به شخص مذکور بابت مشاوره دادن به مدیر عامل شرکت "کرسنت" یا "هلال" سالانه سه میلیون دلار پرداخت شود و با افزایش صدور گاز، پرداخت این مبلغ نیز به تناسب افزایش یابد.


وی همچنین گفته است که بر پایه اين قرارداد مقرر شده بود هر هزار متر مكعب گاز به بهای هفده ونیم دلار به شركت "كرسنت" فروخته شود در حالی که این قیمت تفاوت فاحشی با بهای جهانی گاز دارد.

در همین حال آیت الله شاهرودی ، رییس قوه قضاییه با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره این قرارداد هشدار داده است که شعار مبارزه با فساد "نباید به نادیده گرفتن منافع ملی و وسیله یی برای جلوگیری از اجرای قراردادهای خارجی و در نتیجه، الزام ایران به پرداخت ضرر و زیان ناشی از عدم اجرای تعهدات خود، منجر شود."