احمدی نژاد سفر به ارمنستان را نيمه تمام گذاشت

دفتر رئيس جمهوری ارمنستان اعلام کرده است که محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی بطور ناگهانی سفر خود را به ارمنستان نيمه تمام گذاشت و به تهران بازگشت.
به گفته ويکتور سوقومونيان ، سخنگوی رياست جمهوری ارمنستان، آقای احمدی نژاد به روبرت کوچاريان رئيس جمهوری اين کشورگفته است که بدليل تحولات غيرمنتطره در ايران ناچار است فورا به تهران بازگردد.


قراربود محمود احمدی نژاد امروز در آخرين روز سفرش به ايروان در پارلمان ارمنستان سخنرانی کند و پس از آن با حضور در بنای يادبود قربانيان آنچه که ارمنستان آن را «کشتار ارامنه در دوران امپراوری عثمانی» می خواند، تاج گلی نثارکند.


خبرگزاری اسوشيتدپرس بنقل از يک ديپلمات ايرانی در ايراون می گويد بازگشت آقای احمدی نژاد به تهران با " اوضاع سياسی داخلی " و مذاکرات هسته ای که قراراست امروز در رم انجام شود مرتبط است. همين ديپلمات افزوده است که "انتظاردارند در مذاکرات سولانا با هيات ايرانی ، اتحاديه اروپا به شدت از جمهوری اسلامی انتقاد کند."
خبرگزاری ايتارتاس نيزبنقل از منابعی که نامشان برده نشده می گويد بازگشت آقای احمدی نژاد با تحولاتی غير منتظره در تهران در ارتباط است.
درهمين حال مجتبی ثمره هاشمی، مشاور محمود احمدی نژاد به خبرگزاری های ايران گفته است که سفر رئيس جمهوری اسلامی طبق برنامه به پايان رسيده و او امروزدر موعد مقرر به تهران باز ميگردد.