محمود احمدی نژاد از ارمنستان به تهران باز گشت

محمود احمد ی نژاد ، رئيس جمهوری اسلامی امروز ظهر پس از بازگشت از ارمنستان به تهران گفت "سفرش بيش از زمان مقررو برنامه ريزی قبلی، طول کشيده بود."



مجتبی ثمره هاشمی، مشاور محمود احمدی نژاد به خبرگزاری ايرنا گفته بود که سفر رئيس جمهوری اسلامی طبق برنامه به پايان رسيده و او امروزدر موعد مقرر به تهران بازمی گردد.



ازسوی ديگردفتر رئيس جمهوری ارمنستان امروز صبح اعلام کرد که رئيس جمهوری اسلامی بطور ناگهانی سفر خود را به ارمنستان نيمه تمام گذاشت و به تهران بازگشت.



ويکتور سوقومونيان ، سخنگوی رياست جمهوری ارمنستان گفت که آقای احمدی نژاد به روابرت کوچاريان رئيس جمهوری اين کشورگفته است که بدليل تحولات غيرمنتطره در ايران ناچار است فورا به تهران بازگردد.


قراربود محمود احمدی نژاد امروزدر آخرين روز سفرش به ايروان در پارلمان ارمنستان سخنرانی کند و پس از آن با حضور در بنای يادبود قربانيان آنچه که ارمنستان آن را «کشتار ارامنه در دوران امپراوری عثمانی» می خواند، تاج گلی نثارکند.


خبرگزاری اسوشيتدپرس بنقل از يک ديپلمات ايرانی در ايراون می گويد بازگشت آقای احمدی نژاد به تهران با " اوضاع سياسی داخلی " و مذاکرات هسته ای که قراراست امروز در رم انجام شود مرتبط است. همين ديپلمات افزوده است که "انتظاردارند در مذاکرات سولانا با هيات ايرانی ، اتحاديه اروپا بشدت از جمهوری اسلامی انتقاد کند."